چگونه میتوانیم با استفاده از مکمل های ورزشی به کاهش وزن برسیم؟

یکی از اهداف مهم در دنیای تناسب اندام، از بین بردن چربی‌های مضر بدن است که می‌تواند ورزشکاران را یک قدم به اندام ایده‌آلشان نزدیک‌تر کند. رسیدن به اندام متناسب دلیلی است که بیشتر افراد به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن چربی‌های سر سخت خود هستند. مکمل‌های ورزشی می‌توانند به ورزشکاران کمک کنند تا چربی‌های خود را کاهش داده و عضلات بیشتری بسازند.

معرفی مکمل‌های ورزشی که به کاهش وزن کمک می‌کنند

افرادی که به دنبال بدنسازی هستند، از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و تمرینات مختلف ورزشی انجام می‌دهند. ترکیب تمرین و رژیم غذایی متعادل با مکمل بدنسازی باعث می‌شود در مدت زمان کمتری به بدن رویایی خود برسید. در این بخش قصد داریم به معرفی مکمل‌ هایی بپردازیم که می‌توانند باعث کاهش وزن شوند.

۱٫ مکمل پروتئین آب پنیر

یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها بین بدنسازان، مکمل پروتئین وی است که از شیر بدست آمده و سرعت جذب بالایی دارد. مکمل پروتئین وی به افزایش توده عضلانی کمک کرده و باعث از بین رفتن چربی‌ها می‌شود. پروتئین نسبت به سایر مواد مغذی احساس سیری بیشتری در فرد ایجاد کرده و مانع از مصرف غذای بیشتر می‌شود. شیک پروتئین گزینه مناسبی برای مصرف بین وعده‌های غذایی است و می‌تواند نیازهای بدن را جبران کند.

۲٫ مکمل ال کارنیتین

شاید بتوان مکمل ال کارنیتین را پرمصرف‌ترین مکمل برای از بین بردن چربی و کاهش وزن دانست. این مکمل باعث تبدیل چربی‌ها به انرژی شده و به بدن اجازه می‌دهد برای تمرینات ورزشی از چربی به عنوان منبع تغذیه استفاده کند.

۳٫ CLA

سی ال ای CLA (اسید لینولئیک مزدوج) یک اسید چرب امگا ۶ است که به روشی مشابه ال-کارنیتین عمل کرده و سوخت و ساز چربی‌ها را تسهیل می‌کند. با مصرف قرص CLA چربی به عنوان منبع انرژی بدن استفاده شده و به مرور زمان چربی‌های مضر بدن کاهش زیادی پیدا می‌کنند.

۴٫ چای سبز

چای سبز یک محرک طبیعی و همچنین یک ترموژن است زیرا متابولیسم را فعال و تسریع کرده و باعث می‌شود چربی سوزی بیشتر شود. در صورت وجود چای سبز در یک مکمل بدنسازی، چربی بدن از بین رفته و وزن کاهش می‌یابد.

۵٫ مکمل کافئین

کافئین یکی دیگر از محرک‌های طبیعی است که باعث کاهش وزن می‌شود. در روزهایی که انرژی زیادی نداشته و دوست دارید تمرینات خود را به طور کامل انجام دهید، مصرف مکمل کافئین باعث بالا رفتن سطح انرژی بدن شده و به شما اجازه می‌دهد تمام حرکات را انجام دهید. این مکمل با افزایش متابولیسم، موجب کاهش چربی‌های بدن می‌شود.

۶٫ مکمل ترموژنیک

مکمل‌ ترموژنیک (چای سبز، کافئین، گارسینیا کامبوجیا، یوهمبین و نارنج) بدون شک پرمصرف ترین مکمل برای افرادی است که قصد دارند از شر چربی‌های بدن خود خلاص شوند. این مکمل‌ها حاوی ترکیباتی هستند که موجب چربی سوزی بیشتر می‌شوند.

۷٫ مکمل آرژنین

یکی از آمینواسیدهای ضروری برای بدن، آرژنین است که برای ساخت پروتئین به آن نیاز داریم. این آمینواسید باعث اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات شده و به جذب مواد مغذی کمک می‌کند. در کنار همه اثرات مثبتی که آرژنین بر جای می‌گذارد، خاصیت چربی سوزی هم داشته و می‌تواند به عنوان مکملی برای کاهش وزن استفاده شود.

۸٫ کروم پیکولینات

کروم پیکولینات مکملی است که به تنظیم انسولین کمک کرده و با تنظیم قند خون، مانع از ایجاد احساس گرسنگی در فرد می‌شود، به همین دلیل یکی از بهترین مکمل‌ها برای از بین بردن چربی‌ها است زیرا به ما کمک می‌کند هوس و میل به شیرینی بین وعده‌های غذایی را کنترل کنیم.

۹٫ BCAAها

BCAA ها (حاوی سه اسید آمینه ضروری والین – لوسین و ایزولوسین) اساس پروتئین‌ها بوده و عمدتاً مسئول نگهداری، بازسازی، ترمیم، بازیابی آن‌ها هستند. این ۳ اسید آمینه وظیفه حفظ توده عضلانی را بر عهده داشته و در کنار عضله سازی، موجب دفع چربی‌های مضر می‌شود.

چگونه می توانیم به کاهش وزن برسیم؟

استفاده از مکمل‌های ورزشی می‌تواند در فرآیند کاهش وزن کمک کند، اما باید به همراه رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی منظم صورت گیرد. در ادامه، چند نکته مهم در مورد اینکه چگونه به کمک مکمل بدنسازی به اهداف خود برسیم، بیان می‌کنیم:

  • مشاوره حرفه‌ای: قبل از شروع هر نوع تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل‌ها، بهتر است با یک تغذیه‌شناس یا متخصص ورزشی مشورت کنید. این فرد می‌تواند بر اساس وضعیت شما، نیازهایتان را تعیین کند و راهنمایی کند.
  • تعادل غذایی: مصرف مکمل‌های ورزشی باید به همراه یک رژیم غذایی تعادل‌دار صورت گیرد. حتماً به مقدار و نوع تغذیه خود توجه کنید و سعی کنید میزان کالری مصرفی را بر اساس نیازهای بدنتان تنظیم کنید.
  • انتخاب مناسب مکمل‌ها: با توجه به هدف کاهش وزن، مکمل‌هایی مثل پروتئین‌های وی، گلوتامین، کارنیتین و مکمل‌های چربی سوز مناسب می‌توانند باشند. با تحقیق، مطالعه برچسب محصولات و مشاوره از تغذیه‌شناس یا متخصص ورزشی، می‌توانید مکمل‌های مناسب را برای خود انتخاب کنید.
  • مصرف درست مکمل‌ها: رعایت دستورات مصرف محصولات و مکمل‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است. به دقت راهنمایی‌ها و شیوه مصرف را دنبال کنید و مقدار مصرف را بیش از حد توصیه شده نکنید.
  • منظم بودن: برنامه‌ریزی و استمرار در مصرف مکمل‌ها و همچنین فعالیت بدنی منظم از اهمیت بسیاری برخوردارند. تغییرات از روز به روز در انتظار نیستید، پایبندی به برنامه و صبر لازم است.

همچنین، بهتر است به جای وابستگی به مکمل‌های ورزشی، تاکید بیشتری بر تغذیه سالم و تنظیم شده، خوردن غذاهای طبیعی و سالم، و فعالیت بدنی منظم داشته باشید. استفاده از مکمل‌ها باید به عنوان یک الحاقی کمکی در مسیر کاهش وزن در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی مکمل‌هایی پرداختیم که می‌توانید برای کاهش وزن خود از آن‌ها استفاده کنید، البته به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید نتایج قابل توجهی ببینید باید همزمان با مصرف مکمل، مراقب رژیم غذایی خود باشید و سخت تمرین کنید. پیش از خرید هر مکملی بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کرده و بسته به شرایط جسمانی خود، بهترین گزینه را خریداری کنید. پزشک کمبودهای موجود در برنامه غذایی را شناسایی کرده و بسته به آن دوز مناسبی توصیه می‌کند تا بهترین اثر را داشته باشد و عوارض مکمل های بدنسازی کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *